Dzisiejszy wpis, pozwoli Wam dokładniej zapoznać się z dwoma ważnymi metrykami w Google Analytics. Wielu użytkowników wie czym jest współczynnik odrzuceń i że jego wartość jest ważna dla jego internetowego biznesu. Nie wie natomiast w jaki sposób i na jakiej podstawie budowana jest jego wartość. Podobnie sytuacja ma się z współczynnikiem wyjść. Wskaże różnice między tymi dwoma metrykami, a także przedstawię kilka sposobów by zminimalizować te wartości. Opiszę, kiedy wysoki współczynnik odrzuceń jest poważnym ostrzeżeniem, a kiedy nie należy przywiązywać do niego większej uwagi. Liczę, że dzięki temu wpisowi temat stanie się dla Was zrozumiały. Zapraszam do lektury.
Wiele osób poświęca bardzo dużo czasu analizując współczynnik odrzuceń (bounce rate), pomijając przy tym bardzo ważną metrykę jaką jest współczynnik wyjść (exit rate).
Często te dwie metryki są błędnie interpretowane, a zdarza się nawet że niektóre osoby nie widzą między nimi różnicy. Używanie wymiennie tych dwóch metryk prowadzi do błędnych wniosków i działań.
Jakie są zatem różnice między współczynnikiem odrzuceń a współczynnikiem wyjść?
Radku, tyle razy mi tłumaczono tę kwestię, ale dzięki Twojemu wpisowi i przykładach doskonale ją w końcu rozumiem. Świetny wpis. Będę tu wracał!
Super Rafale, bardzo mnie to cieszy :).
No, ale są dużo lepsze sposoby mierzenia zaangażowania nawet na stronie typu singlepage czy wpisie blogowym. Bounce rate 100% z wpisu nic nie oznacza, Gdzie informacja o scroll depth?
Marcinie, wpis o real bounce rate jest w planie i będzie tam o kwestiach, które poruszasz. Ten wpis po prostu jest na inny temat i nie chciałem wchodzić tak bardzo w szczegóły bounce rate. Chciałem pokazać różnice między tymi dwiema metrykami i to mam nadzieję mi się udało.