Anglojęzyczne blogi o analityce internetowej.

10 września 2019/0/5
Home / Blog o marketingu internetowym i analityce / Analityka / Anglojęzyczne blogi o analityce internetowej.
Co warto czytać by być ninja analityki internetowej.

Niezależnie od tego, czy jesteś ekspertem od analityki, czy też nowicjuszem, zawsze możesz poprawić swoje umiejętności. Nikt nie rodzi się ekspertem! Ten kto nie podnosi swoich umiejętność w tak dynamicznie zmieniających się realiach zostaje mocno w tyle w bardzo krótkim czasie.

Większość najnowszej i jednocześnie najbardziej aktualnej wiedzy o zmianach, odkryciach i możliwościach jest publikowana na blogach. Książki dostępne w księgarniach zwykle są nieaktualne w momencie ich wejścia do sprzedaży. Są one oczywiście wartościowe, jedna informacje w nich zawarte zwykle nie są aktualne.

Sam poświęcam kilka godzin tygodniowo na czytanie blogów, by mieć pewność,  że jestem na bieżąco z najnowszymi informacjami.

Blogów jest bardzo dużo, ale postarałem się wybrać moim zdaniem najlepsze. Niestety nie wszystkie są rozwijane i prowadzone regularnie jednak nawet na takich zgromadzona wiedza jest warta uwagi, którą warto uzupełnić.

P.S. Kolejność jest przypadkowa

Avinash Kaushik’s Occam’s Razor Blog

Cyfrowy ewangelista, współzałożyciel i dyrektor ds. Edukacji w Market Motive. Jest również autorem dwóch najlepiej sprzedających się książek Web Analytics 2.0 i Web Analytics: An Hour a Day. Te książki to obowiązkowe lektury, dla kogoś kto chce się zająć analityką internetowa.
Na blogu znajdziesz wiele informacji o korzystaniu z segmentacji i wielokanałowej atrybucji.

Warto przeczytać

Analytics Talk

Justina Cutroni autor bloga i 3 książek: Google Analytics, Performance Marketing with Google Analytics and Google Analytics Short Cut.
Blog, na którym ostatni post pochodzi z 2015 roku, ale zawiera bardzo wiele przydatnych informacji, szczególnie dla początkujących ninja analityków.

Warto przeczytać

Online Behavior

Ten blog ma kilku autorów, piszą tam m.in. Daniel Waisberg, Edin Sabanovic, Ben Collins, Jonathan Riley

Prezentują sposób analizy danych pozwalający jak najlepiej zrozumieć zachowanie klientów właścicielom stron lub sklepów internetowych. Opisuje metody segmentacji i testowania witryn, ich optymalizacji pod względem użyteczności (UX – user experience).

Nie jest to blog prowadzony regularnie, ale co jakiś czas pojawiają się nowe wpisy. Blog poświęcony jest technikom i strategiom marketingowym, pomaga menedżerom i analitykom w skutecznym wykorzystaniu danych dotyczących zachowaniu się klientów na stronie.

Warto przeczytać

Moz Blog – Analytics

Blog prowadzony bardzo regularnie, autorzy bloga to  m.in. Rand Fishkin, Carlos Escalera, Andrew Choco, Bill Sebald.

MOZ stworzył wokół swoich narzędzi bardzo dobrze funkcjonującą społeczność marketingową. Na ich blogu można znaleźć wiele informacji o analizie użytkowników, konwersjach, skorygowanym współczynniku odrzuceń.

Warto przeczytać

Jeffalytics

Autorem bloga jest Jeff Sauers, który jest niezależnym konsultantem ds. Marketingu cyfrowego, znanym z nauczania, występów na wielu konferencjach.

Na blogu dzieli się swoją pasją do analityki, nowych technologii. To jeden z liderów analityki na świecie (moja subiektywna opinia). W każdym wpisie bardzo kompleksowo prezentuje problem i jego rozwiązanie, krok po kroku. Można powiedzieć, że jego wpisy to takie przewodniki co i w jaki sposób skonfigurować w Google Analytics by gromadzić wartościowe informacje i w jaki sposób je analizować.

Warto przeczytać

Kissmetrics -> neilpatel.com

Współzałożycielem i współautorem jest Neil Patel, jeśli interesujesz się marketingiem internetowym to na pewno gdzieś na swojej drodze napotkałeś Neila, autra vlogów, podcastów. Według Forbsa jeden z 10 najlepszych marketerów na świecie.

Na jego blogu znajdziesz wiele artykułów dotyczących analityki internetowej, a w jego podcastach sporo wiedzy podanej w przyjazny sposób.

Warto przeczytać

Loves Data

Autorem tego bloga jest Benjamin Mangold, który również jest aktywny na youtube. Publikuje dość regularnie, a jego wpisy są wartościowe, nigdy nie żałowałem, że poświęciłem czas na ich przeczytanie. Twórca kursów Google Ads (AdWords), Google Tag Manager, Google Analytics i Google Data Studio. Dzięki niemu możesz się nauczyć wszystkiego co jest związane z analityką internetową. Ten blog przeczytałem od początku i bardzo jestem wdzięczny Benjaminowi za wiedzę którą się dzieli!

Warto przeczytać

Luna Metrics

Jeden z najregularniej prowadzonych blogów zapewniający wszechstronną i unikalną  wiedzę na temat analityki internetowej. Jest świetnym źródłem informacji zarówno dla początkujących analityków jak i dla zaawansowanych.

Warto przeczytać

MegaLytics

Mark Hansen to miłośnik raportów i wszystkiego co z nimi związane.. Ciężko pracuje by dobrze zrozumieć klientów i ich zachowania i chętnie dzieli sie swoją wiedzą na blogu. Jest założycielem i prezesem Megalytic, wiodącego narzędzia do tworzenia raportów z analityki internetowej. Pracował jako konsultant i przedsiębiorca zakładając, rozwijając i sprzedając firmy, w tym QDB Solutions i Kinderhook Systems.

Na blogu pisze o wykorzystaniu Google Analytics dla marketerów i właścicieli małych firm. Jego wpisy zawierają mnóstwo szczegółowych informacji. Napisanych w przystępny sposób, dzięki czemu czyta się je dobrze  Możesz łatwo przeczytać i przetrawić opublikowane tam informacje.

Warto przeczytać

Simo Ahava

Bez Simo świat analityki nie byłby dzisiaj takim jakim jest. Jak sam  o sobie mówi jest adwokatem analityki. Bloga prowadzi od 2013 roku To człowiek z wielką pasją i zaangażowaniem, na swoim blogu dzieli się szczegółowo wiedzą dot. Google Analytics jak i Google Tag Managera. Jeśli chcesz zostać analytics ninja, to jest to lektura obowiązkowa.

Simo Ahava nie tylko dzieli się wiedzą, ale często też służy bezpłatną poradą – warto zapamiętać tego gościa.

Warto przeczytać

Carlos Escalera – Ohow.co

Carlos Escalera, założyciel Ohow aktualnie Carloseo, jest wieloletnim pasjonatem marketingu cyfrowego, analityki i user experience. Od 2014 roku prowadzi bloga, na którym znajdziesz łatwe do przyswojenia przewodniki dotyczące analityki, SEO i UX jeśli szukasz prostych przewodników to już wiesz gdzie zajrzeć. Nie publikuje regularnie, ale dodaj go do listy To Read.

Warto przeczytać

Paul Koks

Prowadzi blog online-metrics.com analityką cyfrową interesuje się od ponad 10 lat. W 2012 roku wystartował z blogiem  by dzielić się swoją pasją z innymi. W 2016 roku, założył agencję Digital Analytics.

Paul nie tylko dobrze pisze, przygotował też kurs z Google Analytics. Wpisy na jego blogu pojawiają się dość regularnie jeden/dwa wpisy miesięcznie.

Warto przeczytać

Krista Seiden

Krista Seiden publikuje regularnie, odpowiadała za analitykę w takich firmach jak Adobe, The Apollo Group, a ostatnio w Google. również stworzyć podstawy narzędzia analityki społecznej Adobe.

Ma doświadczenie w wielu dziedzinach związanych z marketingiem cyfrowym, w tym analityką internetową, analityką społeczną i analizą mobilną. Jej zestaw narzędzi obejmuje Omniture, Google Analytics, Business Objects, Microstrategy i Tableau.

Prowadzi bloga od 2012 roku, jest na nim sporo wiedzy dla zaawansowanych analityków.

Warto przeczytać

Analytics Ninja

Yehoshua Coren to mistrz zarówno implementacji, jak i analizy google analytics, ponieważ jego głównym obszarem wiedzy jest analityka internetowa.

Nie pisze niestety regularnie, ale poziom jego bloga to lektura dla co najmniej średnio-zaawansowanych analityków.

Warto przeczytać

Masz problem?

Potrzebujesz audytu kampanii, strony, sklepu internetowego, konfiguracji narzędzi analitycznych?

Skontaktuj się z nami, już dziś! Napisz na hello@converslab.com

Bądź na bieżąco! Zapisz się na newsletter.

    Podsumowanie

    Żyjemy w złożonym i dynamicznie zmieniającym się świecie pełnym danych. Niemal nic nie ogranicza poziomu złożoności naszych miar i stosowanych modeli analitycznych.

    W świecie liczb, tabeli i wykresów nigdy nie zapominaj o zdrowym rozsądku. Wymienione przeze mnie 15 powyższych blogów stanowi szerokie, zróżnicowane źródło wiedzy. Mam nadzieję, że będzie ono dla Ciebie wartościowe.

    Jeśli masz swoje ulubione blogi dotyczące analityki, podziel się nimi w komentarzu.

    Navigation

    Add comment

    Ta strona korzysta z ciasteczek. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na ich użycie