Pamiętam jak dziś, październik 2011 roku, gdy większość słów, po których użytkownicy trafiali z wyników organicznych na strony, została ukryta pod słynnym dziś (not provided). By rozwiązać ten problem pojawił się Keywords Hero, o którym pisałem 2 lata temu. Wyszukiwanie w witrynie to temat mało popularny, lecz jakże ważny dla biznesu. Większość kont Google Analytics, do których otrzymuję dostęp nie ma skonfigurowanego śledzenia wewnętrznej wyszukiwarki.
Zapewne bardzo chciałbyś poznać intencje osób odwiedzających Twoją witrynę. Dowiedzieć się czego użytkownicy szukali i czy to znaleźli. W narzędziach do analityki internetowej możesz uruchomić tę funkcję.
Wyniki z wewnętrznej wyszukiwarki mogą pokazać Ci, czego potencjalni klienci szukają podczas wizyty na twojej stronie. Po wpisywanych słowach czy wyrażeniach możesz odkryć ich prawdziwe intencje.
Jeśli masz sklep internetowy, dzięki analizie zapytań wprowadzanych do wyszukiwarki możesz sprawdzić jakiego rodzaju treści są wyszukiwane, jakich produktów ludzie szukają w Twoim sklepie. Możesz zobaczyć jakich słów używają i czy wyniki jakie otrzymali pomogły im stać się Twoimi klientami.
Wyniki wewnętrznych wyszukiwań mogą również zainspirować Cię i pokazać nowe obszary rozwoju. Na przykład, jeśli spory odsetek użytkowników witryny szuka informacji o dostawie czy zwrotach, może to być znak, że ta informacja powinna być bardziej widoczna. Jeśli szukają produktów, których nie masz w ofercie, może warto się nimi zainteresować?
Zainteresowany? To startujemy!